Veckans ord: Förtroende

12 12 2009

Vilka underverk man kan skapa genom förtroende.

Senaste veckan har jag både fått och gett förtroende och det jag fått tillbaka är omtumlande om inte förvånande.

Jag är nära att tacka nej till ett arrangemang där jag är osäker på målgruppen och något osäker på temat. När jag försöker tacka nej till uppdraget övertygar beställaren mig att jag är rätt person för uppdraget. ”Jag vet att du är rätt person, du SKA göra det här.”. Jag bestämmer mig för att nog tacka ja och tar med mig en person som erbjuder sig att följa med och samarrangera, en person jag knappt känner men som jag har en stark känsla av att det här är rätt person. Har aldrig jobbat med henne tidigare. Jag ger henne förtroende att ta fram innehåll för en del av kursen och under detta bestämmer jag mig för att lita på intuitionen och låta henne tala till punkt och komma med sina idéer för ett för mig riktigt förtroendeuppdrag – jag får inte misslyckas.

Resultatet? Ja, jag har inte fått all feedback än, men direkt efter kursen fick jag spontan feedback från några deltagare som tyckte att det var fantastiskt bra och att de lärde sig mycket.

Sådan feedback och sådant genomförande får man endast genom att VÅGA få och ge förtroende.

Åtgärder

Information

Kommentera

