veckans ord: Influensa

22 11 2009

Det får tyvärr bli veckans ord. Vilket ord är vanligast förekommande i din omgivning just nu..?

Sittande bredvid sjuka barn undrar jag om det är mediepådraget som gjort att jag ser på dem nu som om de fått en sjukdom i stället för som förra året, och alla andra år, en förkylning med feber och hosta. Och att jag är så himla medveten nu om dess ankomst och vågrörelser i samhället och omkring mig.

Att en yrkesmässigt mycket nära person råkat ovanligt illa ut spär på medvetenheten och osäkerheten.

Vad har det med projektledning och system att göra då? Ja, som vanligt (?) är det en himla massa projekt som drabbas av frånvaro. Viktiga möten är  inte så viktiga helt plötsligt, jag får vara glad om det går en eller ett par dagar enligt kalendern.

System – är det ”systemet” som gör att vi nu är så vansinnigt medvetna om denna tråkiga flunsa? Eller är den värre än tidigare? Hur många brukar egentligen vara frånvarande den här tiden och hur länge? Varsågod, den som har några svar.

 

Åtgärder

Information

Kommentera

